• Ouders vertellen

Judith de Lange, moeder van Tara (8) en Joshua (7): “Nabijheid vond ik belangrijk bij het kiezen van een school. Daarnaast vond ik het van belang dat de populatie op de school een afspiegeling is van de wijk waarin je woont. In Amsterdam zie je vaak niet-gemengde scholen. De Fiep is juist goed gemengd en daardoor best uniek. Mijn oudste dochter zit inmiddels in groep 5 dus ik heb de school al goed leren kennen. Waar ik heel tevreden mee ben is de inspirerende directeur die een open houding heeft en goed voor zijn team zorgt. Het team is dan ook heel steady: leerkrachten blijven hier lang en graag werken. Dit zijn kenmerken van een goede school.

Door mijn werk weet ik veel van onderwijs en vroeger heb ik zelf voor de klas gestaan. Ik vind het positief om te zien hoe de Fiep naast de leerontwikkeling werkt aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen. Als ouder voel je echt de basishouding in de school dat iedereen erbij hoort en dat we het samen doen. Leuk vind ik ook dat ze dingen durven, zoals kleutermusicals en een slaapfeest aan het eind van groep 2. Er zijn genoeg scholen die dat te moeilijk vinden, maar juist dit soort dingen onthoud je de rest van je leven. Je geeft de kinderen zo veel zelfvertrouwen en een prachtige herinnering.

Aan andere ouders in de buurt zou ik willen zeggen: kom naar deze fijne school, die niet te groot en daardoor overzichtelijk is. Maar ook: waar aandacht is voor ieder kind. Zo is er bijvoorbeeld extra uitleg voor kinderen die moeite hebben met leren en een flex lab voor kinderen die meer aan kunnen. De school zet goede resultaten neer en de uitstroom past bij de gemengde populatie.